Výlet 3 – Na kole na Dolanský most, Ejpovické jezírko

Cesta začíná opět stejně směr Hradiště až do Koterova (návrat z výletu č.2), zde za mostem odbočíte doleva, po cyklostezce pojedete  podél řeky Úslavy do Božkova,  Lobez až do Doubravky ke kostelu sv.Jiří (zde můžete přejet lávku přes řeku a vystoupat na Bílou Horu a sjet k Velkému boleveckému rybníku- pěkné koupání), vystoupáte do kopce pod rozhlednu Chlum, cesta pokračuje podél kopce do Bukovce (na rozhlednu je to pěkné stoupání ale nechá se vyjet), z Bukovce podél trati lesem k Dolanskému mostu – to je těžší úsek podél skal nad údolím řeky Berounky, někdo bude muset občas sesednout z kola ale stojí to za to. Vyjedete z lesa a po louce dojedete k Dolanskému mostu, zde je vodácké tábořiště s restaurací, koupání v řece možné (v nohách máte cca 22 km), pokračujeme do Chrástu bud po silnici nebo lesem (strmý kopec jde vyjet). V Chrástu přes náměstí Českých legií dolů z kopce polní cestou do obce Nová Huť, zde je koupaliště, za řekou doprava a dál lesem podél golfového hřiště Golf park Dýšina až k Ejpovickému jezeru, jezero objedete a pojedete směr Kyšice, zde je další malý pivovar, dobře vaří. Z Kyšic vyjedete na kopec a lesem se vrátíte do Božkova, domů můžete rovnou do Plzně, nebo znovu přes Koterov na Tyršův most. Cesta vede z 80% po polních a lesních cestách, zbytek po málo frekventovaných silnicích a stojí za námahu, její délka cca 50km.